استان خوزستان همواره به عنوان یکی از فعالان در زمینه ی تولید و صنعت کشور شناخته شده است، و به همین خاطر نیاز به ساخت سوله خوزستان بسیار احساس می شود. همچنین با نظر به رشد و پیشرفت های بسیار صنعت و کشاورزی در تمام نقاط کشور، میزان استفاده از فضاهای کارگاهی افزایش پیدا کرده است. به همین جهت سوله سازی در اهواز نیز که یکی از شهر های استراتژیک ایران می باشد، همواره در حال پیشرفت و توسعه است.

لازم به ذکر است که اهواز شهری با مساحت بالغ بر ۱۸۵ کیلومتر مربع، به عنوان هفتمین شهر کشور از نظر جمعیت بالای آن، مرکز استان خوزستان و یکی از کلان شهر های ایران می باشد. همچنین اهواز و دیگر شهرستان های اطراف آن در قسمت جلگه ای خوزستان و بالاتر از سطح دریا با ارتفاعی حدود ۱۵ متر واقع شده اند.

دلایل بسیاری مانند حاصل خیز بودن زمین، موقعیت مناسب جغرافیایی منطقه، رطوبت هوا، وجود تعداد بسیاری نیرو های کاری جوان و عوامل بسیار دیگری سبب ایجاد استاندارد های خاص آن منطقه برای ساخت سوله نسبت به شهر ها و استان های دیگر کشور شده است. استاندارد هایی که موجب ایجاد زمینه ی مناسب برای رشد بهتر صنعت ساخت سوله خوزستان هستند.

صنعت سوله سازی خوزستان

شرایط جوی مساعد و وجود زمین های پهناور بسیار با خاک حاصل خیز در استان خوزستان و همچنین وجود رودهای پر آبی چون کرخه و کارون، شرایط مناسبی را جهت انجام کشاورزی فراهم کرده اند. وجود این شرایط سبب به وجود آمدن نیاز ساخت سوله خوزستان و همچنین استفاده از سازه هایی مانند کارخانه های مواد غذایی و تولیدی، سوله انبار غله، سردخانه ها و … شده است. مقدار تولیدات استان خوزستان در زمینه کشاورزی اکنون سالانه حدود ۲۰ میلیون تن می باشد، که در برنامه ریزی ۱۰ سال آینده تلاش بر این است به میزان ۳۰ تن سالانه افزایش پیدا کند.

ساخت سوله خوزستان به منظور هدفمند سازی تولیدات کشاورزی نیز انجام می شود. که اکثریت تولیدات کشاورزی در این استان گندم، ذرت و برنج است. که نه تنها نیاز بازار های داخلی کشورمان را فراهم می کنند، بلکه در زمینه صادرات نیز تأمین کننده هستند. همچنین باید بگوییم قند، چغندر و نیشکر هم در لیست محصولات کشاورزی خوزستان هستند، که با کیفیت بالا وارد بازار میشوند. در نتیجه با ساخت سوله استاندارد در این استان می توان نتیجه مطلوبی را از کسب و کار خود دریافت کنید.

صنعت سوله سازی خوزستان

دیگر فعالیت های استان خوزستان

  • وجود بالای ۲ میلیون هکتار زمین حاصل خیز جهت کشاورزی
  • وجود بالای ۳۰ میلیار متر مکعب آب جاری به صورت دائمی با قابلیت اتصال به شبکه آبرسانی
  • تأمین ۱۵ درصد از محصولات کلی کشاورزی در ایران
  • تأمین حدود ۵۰ % از نیاز های کشور به شکر ، آن هم به تنهایی
  • همچنین ده ها برتری دیگر دز صنعت کشاورزی ایران

لازم به ذکر است که شرایط استراتژیک این استان در زمینه صنعت نفت و وجود معادن فلزات گوناگون سبب احداث کارخانه هایی نظیر لوله سازی، ساخت فولاد و ذوب آهن شده، همچنین با پالایشگاه های نفت و گاز مختلفی در سراسر استان شده است. وجود این موارد استفاده از سوله و اسکت فلزی ساختمان را امری ضروری ساخته است. تمامی موارد ذکر شده در بالا، خوزستان را به عنوان یکی از استان های غنی در زمینه صنعت و منابع طبیعی ایران تبدیل نموده است.

 

شرایط ساخت سوله خوزستان

 

شرایط ساخت سوله خوزستان

ساخت انواع کارخانه ها در زمینه صنعت و کشاورزی نیاز به ساخت سوله دارند. سوله هایی با ابعاد بزرگ که قادر به پاسخگویی حجم عظیم نیاز های استان خوزستان باشند. سازه هایی با مقاومت و استحکام بسیار بالا که توسط سوله سازان  با تجربه و معتبر ساخته شوند. ایجاد کسب و کار و مشاغل جدید نیاز به توجه و ساخت سوله خوزستان داشته، که برای دولت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و سالانه بودجه ای به این کار اختصاص داده می شود.

ویژگی دیگر خوزستان ارتباط داشتن با راه های آبی است. وجود بنادر گوناگون برای واردات و صادرات نیازمند سوله سازی در سراسر این استان شده است. صادرات و واردات انواع غلات، مواد شوینده، مواد غذایی، تجهیزات الکترونیکی، اجرای سوله صنعتی که لازم است در سوله انبار کالا نگهداری شوند. از طرفی وارد کردن مواد خوراکی مانند انواع میوه، مرغ، گوشت و ماهی نیاز به ساخت انواع سوله سردخانه با دمای بالای صفر و دمای زیر صفر دارند.

همچنین مردم این استان علاقه بسیاری به ورزش در رشته های مختلف آن داشته، از این جهت احداث سالن در غالب سوله ورزشی الزامی است. یکی از رشته های ورزشی که مردم خوزستان بسیار در آن فعال هستند فوتبال می باشد، در حدی که این استان به عنوان یک قطب فوتبال در کشور شناخته شده است. ساخت سوله تیر ورقی می تواند از بهترین گزینه ها جهت ساخت و احداث انواع سالن های ورزشی اختصاصی و یا چند منظوره باشد. زیرا نه تنها استحکام خوبی دارند بلکه در زیبایی آن نیز موثر است.

تماس مستقیم