عسلویه در جایگاه یکی از با اهمیت ترین بندر ها و قطب های صنعت ایران ، به حساب می آید و ساخت سوله  عسلویه، نمادی از قدرت اقتصاد و صنعت کشور از دید جهانیان است . گرچه تا قبل از قرن یازدهم. در مرجع ها و مکاتبات جغرافیایی نامی از این شهر بندری برده نشده است ، قدمت این بندرگاه به مدت ها قبل از آن بر می گردد. در واقع عسلویه در شرقی ترین قسمت استان بوشهر می باشد که بیشتر شهرت آن به علت پالایشگاه ها و صنعت پتروشیمی است . به همین خاطر عمده ساخت سوله در عسلویه به سایت ها و سازه های مربوط و متعلق به صنعت های زیر بنایی مانند نفت ، پلیمر ، پتروشیمی و گاز است. در عسلویه می توان تراکم بالایی از سوله پالایشگاهی را شاهد بود.

متقاضیان ساخت سوله در بوشهر و عسلویه

اواخر سال ۷۷ شرکت پتروشیمی پارس تأسیس شد و کار خود را  اواسط سال ۷۸ به صورت رسمی آغاز کرد. از همان هنگام نام عسلویه و ساخت سوله در آنجا بیش از پیش شنیده شد. هزینه احداث سوله در عسلویه وابسته به کاربرد سوله و المان های درخواست شده از سمت مشتری، متفاوت می باشد.

قوانین و ویژگی های ساخت سوله در عسلویه

به خاطر سخت گیری های سایتهای آن منطقه و حساس بودن انواع مشاغل موجود در عسلویه، خرید زمین و ساخت سوله در این بندر تنها توسط مرجع های خاص نظارتی ممکن بوده و منوط به اخذ مجوز های بسیاری می باشد. گرچه اکثریت پروژه های ساخته شده در ین بخش به زیر ساخت های دولتی اختصاص داشته و یا در دست شرکت های زیر مجموعه می باشد.

سوله در عسلویه--سوله سازی

تاثیر جغرافیا بر سوله سازی در عسلویه

به علت قرار گیری عسلویه در قسمت خاصی از استان بوشهر، اقلیم این ناحیه شرایط خاصی دارد که برخی از آنها می توانند بر سوله سازی در عسلویه موثر باشند. بالا بودن دمای این بندرگاه در تابستان ها ممکن است بر روی انبساط اسکلت فلزی سازه تاثیر بگذارد. همچنین در روزهایی از سال نیز ممکن است سرعت وزش باد به بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد که بسیار برای حفظ استحکام سوله خطرناک است. به همین علت باید در محاسبه بار باد در ساخت این سوله ها بسیار دقت و احتیاط کرد.

همچنین باید توجه کرد که در این منطقه، ریز گرد ها و عناصری مانند گوگرد و کربن که در هوا معلق هستند، با نشستن بر روی اسکلت سازه ممکن است موجب آسیب های سطحی شوند؛ لذا باید آلیاژ فولاد مناسب را با دقت و وسواس بالایی انتخاب نمود که استحکام و پایداری سازه برای طولانی مدت تضمین شود.

کدام صنایع را می توان هدف ساخت سوله در عسلویه دانست؟

گفته بودیم که اکثریت مشاغل و صنایع متقاضی سوله در بندر عسلویه، صنعت پلیمر و صنعت پتروشیمی می باشند. به همین علت اکثر پروژه های ساخت سوله در این منطقه سوله پتروشیمی است. سپس سوله های خدماتی بسیار اهمیت دارند که تامین کننده نیاز های جانبی بخش صنعت هستند. به علت دمای بالا و نور مستقیم خورشید، سوله سایبان نیز در عسلویه جزو سازه های پر کاربرد و مهم هستند.

تماس مستقیم