می توان گفت شهر تبریز قطب اصلی صنعت در ناحیه شمال غربی ایران می باشد. نیاز به سوله سازی تبریز ، به علت وجود مشاغل مختلف صنعتی، تولیدی و کشاورزی بسیار محسوس است. همچنین در این شهر و استان آذربایجان شرقی که طی سالیان متمادی و با وجود سرمایه گذاری های مختلفی که در زمینه های کشاورزی، تولید و صنعت آن صورت گرفته، در سطح کشور تحت عنوان منطقه ای صنعتی شناخته شده است. بنابر این ساخت و احداث انواع سوله با کاربری های مختلف، در این استان بسیار کاربری است.

سازه مناسب جهت ساخت سوله تبریز و استان آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی به علت موقعیت جغرافیایی که دارد اغلب در طول سال میزبان بارش های سنگین برف می باشد. به همین علت می بایست از سازه هایی با مقاومت بالا استفاده کرد تا به خوبی بتواند بار ناشی از وزن برف را تحمل کند و به سازه آسیبی وارد نشود. ساخت سوله در این منطقه با سازه یو بی ام و خرپایی انتخاب بسیار اشتباه و خطرناکی می باشد، زیرا این نوع سازه ها، به سازه های فوق سبک معروف هستند و در برابر این فشار ها مقاومت خاصی ندارند، نتیجه می گیریم ساخت این نوع سازه ها در این مناطق خسارت های غیر قابل جبرانی را می تواند برای مشاغل به دنبال داشته باشد.

بنابر این احداث سوله های تیر ورقی بهترین انتخاب برای ساخت و احداث سوله صنعتی ، تولیدی، کشاورزی و … در مناطق این استان هستند. لازم به ذکر است این نوع سازه طی سالهای گذشته خود را اثبات کرده است. و شاهد وجود کارخانه هایی با قدمت بالای ۷۰ سال در این استان هستیم، که ساخته شده از سوله های تیر ورق فولادی بوده، و همچنان نیز خم به ابرو نیاورده اند.

کاربری های سوله در تبریز

شهر تبریز را می توان تحت عنوان یکی از اصلی ترین مراکز کشاورزی ایران دانست. وجود زمین های حاصلخیز، داشتن آب و هوایی مساعد و همچنین صنعتی شدن کشاورزی در این استان سبب رشد تولیدات دامی و نباتی در این ناحیه گشته است. یکی از ملزوماتی که قابلیت پاسخگویی به این حجم عظیم تولیدات کشاورزی را دارد، سوله سازی تبریز می باشد. همچنین دیگر کاربری های پر کاربرد این استان، سالن های مرغداری، سوله سردخانه ، ، ساخت گلخانه های مدرن، سوله غلات برای نگهداری و انبار انواع ذرت، جو و گندم، احداث سوله های دامداری گوشتی، شیرده و … می باشند.

 

استفاده از سوله دست دوم تبریز

استفاده از سوله دست دوم تبریز

نکته دیگری که باید در زمینه سوله سازی در تبریز و به طور کلی استان آذربایجان شرقی در نظر گرفت زمانی است که برای احداث پروژه صرف می شود. به علت کوهستانی بودن این ناحیه و با شروع فصل سرما که نسبت به سایر استان ها بسیار زود تر از راه می رسد، سبب کمبود وقت برای اتمام پروژه می شود. به جهت جبران کردن کمبود زمان اجرای پروژه، سوله دست دوم تیر ورقی می تواند یک انتخاب مناسب از همه جهات باشد.

باید بدانید استفاده از لفظ دست دوم در زمینه سوله سازی به معنی سازه ی استفاده شده نمی باشد، بلکه این اصطلاح در مورد سازه هایی که از قبل در کارخانه ساخته و انبار می شوند، تا در زمان نزدیک مورد استفاده قرار گیرند. نام دیگر این نوع سازه ها سازه پیش ساخته نیز می باشد.

احداث سوله تبریز - ایران سوله

احداث سوله تبریز

همانگونه که گفتیم شهر تبریز یک منطقه ی صنعتی می باشد، بنابر این احداث کارخانه های مدرن صنعتی، واحد های بزرگ و کوچک تولیدی و همچنین انبارهای گوناگون برای نگهداری تولیدات از نیاز های همیشگی این استان بوده است. سوله سازی تبریز به انجام محاسبه متراژ سوله دقیق مهندسی نیاز داشته و می بایست بتوان حجم بالای این نیاز ها را برای ساخت سوله فراهم ساخت.

یک بعد دیگر این استان ، تاریخ و فرهنگ آن است، و از جمله موضوعاتی می باشد که کم و بیش با سوله سازی مرتبط می باشد. مانند نیاز به ساخت مجتمع هایی جهت پذیرایی، تالار ها و سازه هایی برای نگهداری ابنیه تاریخی، ارائه دادن خدمات اقامتی به توریست ها و مسافرین، ساخت سالن های غذا خوری و نیز احداث نمودن بازارچه های مرزی مخصوصاً در منطقه ی آزاد ارس واقع در شهر جلفا، و تمامی این موارد با استفاده از سازه های فلزی سوله قادر به پاسخگویی جهت رفع همگی این نیاز ها در زمینه های مختلف نام برده می باشد.

از دیگر استفاده های سوله و سوله سازی تبریز ساخت سالن های ورزشی در غالب سوله ورزشی می باشد، که به جهت رفاه بیشتر ساکنین این شهر و استان، و همچنین جهت رشد و پیشرفت انواع رشته های ورزشی در این استان می باشد.

تماس مستقیم