کرمان از نظر وسعت، پهناورترین استان ایران به حساب می آید که در جنوب شرقی کشور است و با اقدامات ویژه در دهه های اخیر، با اینکه به یکی از قطب های بزرگ صنعت مبدل شود، چندان فاصله ای ندارد. اخیراً رشد پر سرعت سازه پیش ساخته با کاربری های گوناگون در کرمان را شاهد بوده ایم. یک نمونه از کارهای انجام شده در این زمینه، ساخت و گسترش منطقه های آزاد تجاری ارگ جدید بم، رفسنجان و سیرجان می باشد که قدم بزرگی در بالا بردن وجهه این استان بوده است.

زیاد بودن منابع با ارزش معدنی در کرمان هم تاثیر به سزایی در تسریع رشد این استان داشته و همچنین پیشرفت سوله سازی کرمان را طی سال های پیشین مشاهده کرده ایم. موجود بودن معادن آهن سیرجان، تاثیر ویژه ای در تأمین قسمت بزرگی از نیازمندی های صنایع گوناگون کشور دارد و نیز مواد لازم جهت ساخت انواع سوله را فراهم می کند.

متقاضیان سوله سازی کرمان

صنایع دستی، صنایع ماشینی، صنایع و کارخانجات مربوط به آهن مانند کارخانه ذوب آهن، انواع کارخانجات نورد سرد و گرم، واحد های تولیدی پروفیل، میلگرد و… ، بخش عمده ای از گروه های تولید و کارگاهی این استان را شامل میشوند، که در ساخت انواع مختلف استراکچر فلزی به کار می روند.

سوله سازی در کرمان

تاثیر جو اقلیمی بر سوله سازی کرمان

استان کرمان بر روی دشت ها قرار دارد و اقلیم آن خشک و گاهاً فرا خشک است. میانگین دمای این استان در طی سال تقریباً ۱۵ درجه سانتیگراد می باشد و در کل یک استان سردسیر محسوب می شود. وزیدن بادهای موسمی اول و آخر سال بیشتر می شود که سبب ایجاد گرد و خاک فراوان می شود. میانگین سالانه بارش باران در کرمان با توجه به یک مطالعه بیست ساله ، زیر دو میلیمتر در سال می باشد و خیلی کم به شکل برف در ارتفاعات می باشد. توجه به نکته های اقلیم شناسی، دقت در محاسبه بار برف و بار باد صحیح در عملیات احداث سوله را سهولت می بخشد و کلیه مشخصات جهت طراحی سقف سوله را مشخص می کند.

روش  اقتصادی احداث سوله دست دوم در استان کرمان

همراه با زیاد شدن هزینه های فولاد و بتن در جایگاه دو ماده اصلی در ساخت سوله صنعتی ، حدوداً تمامی کارآفرینان، مدیران و صاحبان مشاغل دنبال روش هایی جهت کم کردن هزینه پروژه ساخت سوله می باشند. احداث سوله دست دوم در این استان، موضوعی است که به یک راهکار برای کاهش هزینه های پروژه بدل شده است. فراهم سازی فضای مورد نیاز جهت تولید را با هیچ سازه دیگری نمیتوان جایگزین کرد؛ البته سوله به علت مهم بودن این سازه، طبیعتاً مصرف فولاد بالایی دارد و همچنین هزینه طراحی سوله و نقشه ها هم حساب می شود.

به این دلیل، خرید سوله دست دوم به عنوان یک پیشنهاد مهندسی و استراتژیک مطرح می گردد، که از قطعه های از پیش ساخته تهیه می شود. قطعه های سوله دست دوم زودتر تولید شده و انبار می شوند که به محض سفارش گرفتن از مشتری، خیلی زود رسیدگی شده و امکان سوله آماده تحویل برای انواع مشاغل و کاربری ها فراهم شده باشد.

دسته‌ها: مقالات -عمومی

تماس مستقیم