نصب اسکلت سوله در واقع یکی از روش های پر کاربرد و پر طرفدار برای ساختن سازه ها اعم از مسکونی، صنعتی، تجاری و … حساب می شود که در بین گروه های فعال در حوزه ساخت و ساز و پروژه های عمرانی، از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. کارکردهای عظیم و قابلیت های فنی زیادی را می توان برای این نوع استراکچر بر شمرد که باعث ترجیح آن بر سازه های مشابه مانند اسکلت بتنی خواهد شد.

قیمت تمام شده اسکلت فلزی پایین تر از حد تصور است؛ زیرا تقریباً تمام قطعات به صورت پیش ساخته از کارخانه به محل نصب اسکلت سوله برده می شوند و به دلیل تمرکز بر اتصالات پیچ و مهره ای، سرعت نصب بالایی دارند و این موضوع نیز قادر است از هزینه های جانبی و سربار پروژه کم نماید. وجود نقشه های ثابت و قالب های مشخص، باعث می شود که ضایعات فولاد در جریان تولید به شدت کاهش یابد که تاثیر زیادی بر هزینه نهایی خرید استراکچر فلزی دارد.

نصب اسکلت فلزی - سوله ایران

چرا نمی توان به اسکلت فلزی نه گفت!

تجربه نشان داده تا شاهد جریان نصب اسکلت سوله نباشید و از صفر تا صد ماجرا را یکبار تماشا نکنید، قادر نخواهید بود خدمت بزرگ این محصول به صنعت ساختمان را به خوبی درک نمایید. مهندسان معمار زیادی همه روزه و در سراسر جهان، روزها و هفته های عمر خود را صرف ساخت و تجهیز و نصب اسکلت فلزی از انواع و اقسام مختلف آن می کنند؛ زیرا ایمان دارند که این سازه ها می تواند بالاترین سطوح آرامش و امنیت را برای انسان ها به ارمغان آورند و کیفیت زندگی و کار افراد را ارتقاء بخشند.

بخشی از مزایای کلیدی حاصل از نصب اسکلت سوله را مرور می کنیم تا شناخت بیشتری از این ابر سازه های ارزشمند حاصل شود:

  • قیمت تمام شده اقتصادی برای کارفرمای پروژه
  • امکان تحویل فوری و نصب سریع اسکلت (به دلیل پیش ساخته بودن قطعات)
  • مونتاژ سریع و آسان ستونها، تیرها و مهاربندها، با تکیه بر اتصالات پیچ و مهره ای
  • وزن تمام شده بسیار کمتر در هر متر مربع نسبت به سازه های بتنی
  • اشغال فضای کمتر توسط المان های سازه و کاهش فضای مرده داخل ساختمان
  • و …

مراحل نصب اسکلت سوله را تجسم کنید!

گام های متوالی که یکی پس از دیگری می بایست طی شده تا نصب اسکلت سوله به طور کامل انجام شود، تقریباً مراحل تکرارپذیری هستند که در هر پروژه شاهد آنها هستیم. به گفته معماران و مهندسین ساختمانی با تجربه، بالغ بر ۷۵% از فرآیندهای انجام شده در برپایی این نوع اسکلت ها، یکسان و تکراری ارزیابی می شوند. مجدد تأکید می کنیم که در این میان، هیچ تفاوتی ندارد که سازه در حال شکل گیری و ساخت، یک ساختمان مسکونی یا تجاری باشد، یا یک پارکینگ طبقاتی مجهز! اسکلت فلزی کار خودش را خوب بلد است و با نصب اسکلت سوله همراه با دقت و توجه کافی، می توان نیازهای هر نوع کاربری را با بالاترین سطوح کیفی تأمین نمود.

گام های تکرار پذیر در نصب اسکلت فلزی بدین شرح هستند:

 

مراحل نصب اسکلت فلزی را تجسم کنید!

– نصب آرماتورها و بتن ریزی فونداسیون

* اصلی ترین عاملی که در ابتدای نصب اسکلت فلزی باید به آن توجه داشت، آنالیز خاک است که مشخص می سازد برای دستیابی به خاک سخت و مقاوم، چه مقدار گودبرداری لازم و بهینه است. البته ناگفته نماند که بسته به نوع ساختمان و هدف از ساخت سازه، ممکن است نیاز به گود برداری نباشد؛ به عنوان مثال برای ساخت یک خانه ویلایی دوبلکس، عملاً نیازی به گودبرداری نیست و مستقیم به سراغ اجرای نقشه فونداسیون خواهیم رفت.

* در گودبرداری های بالای یک متر با هدف نصب اسکلت سوله ، دیوارهای جانبی بسیار مستعد خرابی خواهند بود؛ لذا حتماً نسبت به شمع بندی و مهار جانبی باید اقدام شود.

* فونداسیون را با بتن آرمه می سازند که به بتن مسلح نیز معروف است؛ در واقع بتن را به شبکه های بافته شده از میلگرد های در هم تنیده شده اضافه می کنند تا ترکیب حاصل، بالاترین سطح از مقاومت را از خود نشان دهد.

– کار گذاشتن صفحه ستون ها و بولت ها

* به موازات پیش روی فونداسیون در نصب اسکلت  سوله، بولت ها را در محل مناسب قرار داده و صفحه ستون ها را با دقت بر روی بتن نصب می کنند. این کار باید با ترازبندی و ظرافت خاصی انجام شود.

* صفحه ستون ها می بایست تراز افقی را رعایت کنند، به درستی روی بولت ها قرار گیرند و ضمناً اتصال و یکپارچگی خوبی با فونداسیون داشته باشند.

– بر افراشتن ستون های اصلی

* این مرحله از نصب اسکلت فلزی شاید مهم ترین و خطیرترین گام از کل پروژه محسوب شود. کار گذاشتن ستون ها بر روی صفحه ستون ها، با کمک اتصال گیردار انجام می گردد که سریعاً می بایست به مهاربندها مجهز شود؛ وگرنه بسیار آسیب پذیر بوده و ممکن است پایه ستون را دچار اشکال سازد.

 

 

– تأمین استحکام اسکلت فلزی با مهاربندها و بادبندها

* بادبند و بطور کلی مهاربند، از الزامات جدی در پروژه های ساختمانی محسوب می شوند؛ به نوعی که بدون آنها نمی توان نصب اسکلت را به جلو هدایت کرد. مهارها به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می شوند که تفاوت عملکردی آنها کاملاً از روی اسمشان پیداست؛ مهاربند دائم به عنوان عضوی از استراکچر فلزی باقی خواهد ماند و مهاربند موقت در زمان مقتضی و هنگامی که سازه به استحکام لازم رسید، از اسکلت جدا خواهد شد.

– نصب تیرها بر روی سر ستون ها

* پس از اجرای ستون ها و شاقول بندی آنها، تیرها را با جرثقیل به بالا کشیده تا بر روی ستون ها قرار گیرند. تیرها المان های فولادی افقی هستند که بر روی سر ستون ها سوار می شوند و برای اجرای پوشش سقف، به آنها نیاز داریم.

* تا این مرحله می توان عنوان کرد که نصب اسکلت سوله به اتمام رسیده است؛ هر چند برخی اقدامات فرعی نیز وجود دارد که به فراخور نیاز پروژه و با توجه به صلاحدید مجری ساختمان، به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

مراحل نصب اسکلت فلزی را تجسم کنید!

نصب اسکلت سوله را به ما بسپارید!

مجموعه حاضر با بهره گیری از مهندسین جوان و متخصص بومی، از سال ۱۳۸۰ تا کنون بالغ بر دو هزار پروژه اسکلت فلزی با کاربری های مختلف را با موفقیت به مرحله اجرا رسانده است. مدیریت پروژه با تکنیک های روز دنیا باعث شده که زمان اجرا تا حدود ۴۰ درصد نسبت به سایر گروه های سازنده مشابه، کاهش داشته باشد که در پروژه های عمرانی بزرگ نظیر نصب اسکلت فلزی، عدد بسیار بزرگی محسوب می شود.از سوی دیگر بهینه سازی فرآیند ساخت باعث مدیریت گلوگاه های ساخت و ساز شده و به این ترتیب، حدود ۳۰ درصد الی ۵۰ درصد از هزینه های ساخت را برای شما کاهش خواهیم داد.

تماس مستقیم