یکی از استان های سرد سیر ایران اردبیل می باشد، که به دلیل ویژگی های جوی و جغرافیایی خاص خود ساخت سوله اردبیل متفاوت با دیگر مناطق ایران است. همچنین اخیراً در زمینه صنعت، مخصوصاً بخش کشاورزی در حال پیشرفت است. میزان بارش برف در این منطقه همیشه از دیگر استان های کشور بیشتر بوده است. پس همانطور که گفتیم اجرای سوله صنعتی و سوله سازی در اردبیل تفاوت زیادی با دیگر استان ها دارد.

در این مناطق باید ساختار اسکلت فلزی سازه دارای استحکام و مقاومت بالایی باشد، که در مقابل نیروهایی همچون باد، باران، برودت هوا و برف شدید استقامت داشته و به مرور زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود. در این شرایط استفاده از اسکلت سوله تیر ورقی بهترین انتخاب است. سازه هایی که نه تنها طول عمر بیشتر، بلکه هزینه کمتری می برند، و بسیار مورد توجه کارفرمایان و مدیران محترم هستند.

 

کارخانه ساخت سوله اردبیل

سازه های تیر ورقی به علت بکار رفتن فولاد در ساخت آنها مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند، و همانگونه که گفته شد انتخاب بسیار مناسبی جهت ساخت سوله در این ناحیه می باشد. لازم به ذکر است که در ساخت سوله اردبیل با هر نوع کاربری باید به نکات اساسی و مهمی دقت داشت و اگر این نکات رعایت نشود، نتیجه یک سازه غیر استاندارد که در زمان کوتاهی باعث وارد آمدن خسارت می گردد. گزارش های سازمان هوا شناسی کشور نیز درباره آب و هوای این استان قابل توجه می باشد:

به طور متوسط هر ساله حدود ۱۳۰ روز در استان اردبیل یخبندان بوده، که در طول ۶ الی ۸ ماه سال پراکنده می باشد. این استان سالانه ۱۴ تا ۲۱ روز طوفانی همراه با رعد و برق شدید دارد. همچنین در سال ۱۳۸۳ وزش باد شدید با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده، و بالاترین میزان بارش های استان اردبیل حدوداً بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیمتر، و مرتبط با قسمت غربی استان یعنی دامنه سهند است. این موارد مهم و موثری می باشند، که باید در مورد احداث سوله در تمامی نقاط این استان به آنها توجه کرد. و با استاندارد های این مناطق اقدام به ساخت سوله اردبیل کرد. بنابر این لازم به ذکر است که با توجه به میزان بارش های این استان، به میزان شیب سقف در طراحی سقف سوله باید دقت و توجه کافی را داشت.

کشاورزی و ساخت سوله اردبیل

کشاورزی و سوله اردبیل

استان اردبیل شهرهایی که هر یک به گونه ای در صنعت تولیدات مواد غذایی و کشاورزی شاخص هستند را در خود جای داده است. به عنوان مثال شهرستان پارس آباد، با داشتن زمین هایی حاصلخیز تحت عنوان یک از قطب بسیار مهم در زمینه کشاورزی کشور مطرح است. ساخت سوله اردبیل به منظور تولیدات غلات مانند گندم، جو، ذرت و … ، تولید کردن کلزا با هدف روغن گیری، تولید میوه هایی مثل سیب، به و انگور، تولیدات انواع سیفی جات، همگی جهت ذخیره سازی، حفظ و نگداری، همچنین فرآوری و بسته بندی، نیازمند احداث انواع سوله با کاربری های سوله انبار، سوله جهت انبار و نگهداری غلات، سوله سردخانه ای و … می باشد.

از دیگر صنایعی که با کشاورزی مرتبط است، ساخت و احداث کارخانه ها و سوله هایی با هدف تولیدات سبد میوه می باشد، که در استان اردبیل امری بسیار لازم و ضروری می باشد.

سوله دست دوم دراردبیل

از ویژگی های استان اردبیل در زمینه تجارت، داشتن مناطقی مرزی با کشوری همچون آذربایجان می باشد. طی سال های گذشته، با احداث نمودن بازارچه هایی مرزی، همچنین ساخت سوله برای مکان های مذکور، ساخت غرفه در آن ها و نیز احداث سوله انبار کالا به جهت نگهداری اقلام و کالاها  بسیار لازم و ضروریم می باشد.

اما ساخت سوله اردبیل با هدف احداث بازارچه های مرزی نیازمند رعایت نکات خیلی مهمی دارد، و باید به گونه ای طراحی و سپس ساخته شوند که به گشت و گذار و خرید آسان مشتریان داخل بازارچه را برای فراهم ساخته است. همچنین می بایست جهت جابجایی کالا ها برای غرفه داران شرایط را آسان نماید. سوله دست دوم بهترین نوع سازه به جهت رفع این نیاز و یک پیشنهاد اقتصادی مناسب می باشد. سوله در حد نو و سازه پیش ساخته این ها همه سازه هایی با ویژگی های مناسب از جهت مقاومت، ظاهری و قیمت می باشند، که بسیار مورد توجه کارفرمایان عزیز نیز می باشند.

 

ساخت سوله دامداری در اردبیل

 سوله دامداری 

از دیگر مشاغل فعال در استان اردبیل دامداری می باشد. ساخت سوله فری استال از کاربری هایی است که اواخر مورد استقبال کارفرمایان و صاحبان مشاغل دامداری می باشد. زیرا استفاده از این نوع سازه به جهت صنعتی سازی دامداری و سهولت در انجام امور، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. دامداری با دو هدف پرورش گاو های شیرده و گوشتی در تمام نقاط این استان انجام می شود. که شرایط جوی و خاک حاصلخیز تأمین علوفه و خوراک دام را بسیار آسان ساخته است. ساخت سوله دامداری اغلب به دو منظور پروش دام سبک و دام سنگین صورت می گیرد.

 

تماس مستقیم