روال کار خرید یک سوله، پروسه ای چند مرحله ای است که در شرایط معمول می تواند گاه تا چندین ماه متمادی به طول بینجامد. سوله آماده تحویل، اشاره به یک نوع سیاست تولید منحصر به فرد دارد که می تواند این بازه زمانی را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد و به هدف تحویل فوری سوله در ۱۰۰ روز، جامه عمل بپوشاند.

در حالت عادی، مراحل بسیار زیادی باید به ترتیب طی شود تا یک کارفرما بتواند سوله مورد نظر خود را تحویل بگیرد؛ مذاکرات اولیه و عقد قرارداد، طراحی نقشه های محاسباتی، اقتباس نقشه های ساخت، تولید قطعات سوله و مونتاژ آنها، اعزام به محل و در نهایت نصب سوله، تنها فهرستی گذرا از مراحلی است که باید طی شود تا به عنوان مثال یک سوله صنعتی ساخته و پرداخته شده و به کارفرما تحویل شود. بدیهی است پیمایش کامل این مراحل چنانچه با دقت و وسواس خاصی هم همراه شود، چندین ماه و گاه حتی تا یک سال طول خواهد کشید که این میزان انتظار، عملاً برای عده زیادی از صاحبان مشاغل به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مدیریت زمان با سوله آماده تحویل

آنچه در خصوص سوله آماده تحویل به وضوح می توان گفت، اجرای یک سیاست گذاری بی نقص و حمایت گرانه است که محدودیت های زمانی شرکت های کارفرما در پروژه سوله را به خوبی درک می کند. فشردگی زمانی و کمبود وقت در بسیاری از پروژه های عمرانی مشاهده می شود که احداث سوله نیز از آن مستثنی نیست. گاه در موارد واقعی و متعددی مشاهده می شود که مدیریت تعجیل زیادی در اجرا داشته و حتی یک هفته کوتاه تر شدن زمان نیز حائز اهمیت بالایی می باشد. بر همین اساس می توان بر اهمیت انکار ناپذیر سوله آماده تحویل تأکید نمود.

پروژه های با تاریخ افتتاح از پیش تعیین شده یا پروژه های بزرگ دارای ابعاد ملی را می توان در این دسته جای داد. نکته قابل توجه این است که تأخیر فی نفسه از ویژگی های پذیرفته شده در مدیریت پروژه محسوب می گردد که اگر چه تا حدی قابل مدیریت است، می بایست با آن کنار آمد. اما در پروژه سوله پیش ساخته ، میزان تأخیر موجود عملاً به سمت صفر میل می کند که از این حیث، در نوع خود قابل تحسین می باشد. به عنوان یک متر و معیار کلی می توان چنین عنوان کرد که یک سوله صنعتی با ابعاد متوسط را فارغ از کاربرد سوله می توان ظرف مدت ۱۰۰ روز به مشتری تحویل داد که آمار خیره کننده ای محسوب می شود.

سوله آماده تحویل-سوله ایران

مدیریت هزینه با سوله آماده تحویل

جدای از زمان اتمام پروژه که گاه به یک دغدغه جدی تبدیل می شود، هزینه احداث سوله نیز موضوع بسیار مهمی از نگاه مدیران کسب و کارهای صنعتی و تولیدی قلمداد می گردد. مدیریت هزینه همواره در پروژه ها مهم است و باید به آن توجه نمود؛ این اهمیت از آنجا ناشی می شود که منابع مالی هر پروژه ذاتاً محدود و تمام شدنی هستند و لذا می بایست به درستی به فعالیت های مختلف تخصیص داده شوند تا شاهد پیشروی اصولی و منطقی کار باشیم.

صنعت سوله سازی به سطحی از پیشرفت و توسعه دست یافته است که دیگر سوله ارزان لزوماً به معنای فقدان کیفیت در سازه نهایی نمی باشد و کماکان سطح بالایی از استاندارد و قابلیت اطمینان را دارا می باشد.  سوله آماده تحویل به دلیل برنامه ریزی پیش بینی شده ای که برای تولید دارد و نیز به سبب انباشت موجودی قابل عرضه، بسیاری از هزینه های عملیاتی و نیز هزینه های سربار تولید را که جزء جدایی ناپذیر عموم شیوه های تولیدی دیگر نظیر تولید سفارشی هستند، تا حدود بسیار زیادی کنترل نموده و در برخی از موارد حتی به نزدیک صفر رسانده است.

سوله آماده تحویل همان سوله دست دوم است!

در این سبک از فروش سوله، ابعاد از پیش تعیین می شوند و البته به نوعی استاندارد سازی شده اند که طیف وسیعی از نیازها و کاربری ها را با آنها می توان به نحو شایسته تأمین نمود. قطعات اصلی سوله اعم از ستون ها، تیرهای اصلی، تیرهای فرعی، رفترها از صفر تولید می شوند و قطعات فرعی نظیر لاپه، پرلین و استرات، عمدتاً از مقاطع آماده تهیه شده و تنها عملیات تکمیلی نظیر سوراخکاری، نصب فلنج و … بر روی آنها انجام می پذیرد.

برنامه زمان بندی شده پیش تولید که منجر به فراهم شدن سوله آماده تحویل می شود، عملاً سه خاصیت عمده را به همراه دارد که هر دو طرف تعامل یعنی سوله سازان و متقاضیان خرید سوله را منتفع می سازد؛ مدیریت هزینه ها و مدیریت زمان دو مورد نخست هستند و کاهش فشار ناشی از سفارشات، سومین مزیت این محصول به شمار می آید. سوله پیش ساخته و سوله دست دوم، نام های دیگر این محصول هستند که از سوی تولید کنندگان و مشتریان، گاه به آنها استناد می گردد.

آیا سوله آماده به تحویل ما را محدود می سازد؟

از خصوصیات مثبت و راهگشا بسیار سخن گفتیم و تقریباً بر همگان مسلم است که سوله آماده تحویل را می توان به عنوان یک سازه ارزشمند در صدر فهرست انتخابی درج نمود. اما انصاف حکم می کند که به نقد این محصول نیز توجه داشته و نکاتی را در این خصوص ذکر کنیم. پر واضح است که به لحاظ فنی و تکنولوژی ساخت، هیچ ایرادی به سوله مورد بحث وارد نیست و این استراکچر فلزی، قادر است تمام استاندارد های مطلوب و تأییدیه های لازم را اخذ نماید.

بنابراین از حیث ایمنی و کارایی سازه، جای هیچ گونه نگرانی برای صاحبان مشاغل وجود ندارد. تنها نکته قابل ذکر در این حوزه، تا حدودی مقید شدن خریدار به انتخاب های از پیش تعیین شده است؛ بدیهی است قطعات سوله آماده تحویل به صورت پیش ساخته و مبتنی بر استانداردهای ثابت تولید می شوند و این متقاضی خرید سوله است که باید تقاضای خود را با عرضه سازگار سازد. البته این موضوع نمود نگران کننده ای ندارد و با اندکی نرمش و تعامل سازنده، بالغ بر ۸۰ درصد مطلوب ذهنی مشتری را می توان با سوله پیش ساخته تأمین نمود.

 

سوله آماده تحویل-سوله ایران

اجرا و نصب سوله آماده تحویل در تهران

بانک سوله ایران، قدیمی ترین شرکت فعال در ارائه سوله آماده تحویل می باشد که با در اختیار داشتن ذخیره ای معادل با بیش از یکصد هزار متر مربع سوله آماده تحویل با امکانات متمایزی نظیر تحویل فوری در سراسر کشور، رکورددار عرضه این سازه ارزشمند در سراسر کشور می باشد. تمرکز این شرکت بر سوله تیر ورقی با جان ساده یا موجدار (سینوسی) است که استحکام بالایی را با کمترین وزن ممکن تأمین می نماید.

تمرکز بالا بر تولید پیش از موعد، انبار قطعات در شرایط پایدار محیطی، بهره گیری از مجرب ترین اکیپ های نصب سوله و موارد فرعی دیگر، همگی زمینه ساز شکل گیری این توانمندی و پتانسیل بالا در جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان به شمار می آیند.

همان طور که پیش تر اشاره شد، سوله دست دوم نام دیگری است که به این سازه اطلاق می شود و متأسفانه در پاره ای از موارد تولید ابهام نموده است؛ لذا ارائه توضیحی شفاف در این خصوص شاید خالی از لطف نباشد. باور عموم بر این است که لفظ دست دوم عمدتاً به معنای کهنه یا مستعمل به کار می رود که کیفیت پایین تر از حد مطلوب را برای محصول مورد نظر تداعی می کند. اما در سازه های بانک سوله ایران، این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد؛ ترکیب سوله دست دوم به معنای سوله پیش ساخته است و صرفاً اشاره به وضعیتی دارد که میان مرحله تولید تا مرحله نصب سوله، وقفه خواهد افتاد. این موضوع نه تنها عیب و ایرادی محسوب نمی شود، بلکه یک نوع سیاست گذاری مدبرانه در تولید را به معرض نمایش می گذارد.

سوله آماده تحویل در شهرستان ها

شاید در نگاه اول بخش عمده توجهات در حوزه صنعت و تولید به پایتخت معطوف شود، اما واقعیت این است که بخش اعظم پویای چرخ صنعت و تولید ملی مرهون تلاش های سایر شهر های کشور است. لذا ما در بانک سوله ایران در صدر سوله سازان با سابقه و مجرب، توجه ویژه ای به شهرهای بزرگ و قطب های صنعتی کشور داشته ایم. سوله سازی در کرمان، یکی از ده ها مورد پروژه موفق و بزرگ این شرکت در سال های اخیر بوده است که با عمدتاً با هدف تأمین نیاز صنایع ذوب آهن و ذوب مس انجام پذیرفته و در زمره سوله خدماتی و صنایع سنگین جای می گیرند. سوله سازی در مازندران و عسلویه و کرج نیز از جمله دیگر پروژه های موفق این شرکت در سالهای اخیر به شمار می آید.

تماس مستقیم