بهتر است پیش از آغاز صحبت در اختصاص سوله سازی بندرعباس و صنعت، به شناخت بیشتر این شهر و ویژگی های ذاتی که دارد بپردازیم. بندر عباس در استان هرمزگان واقع شده و جزو شهر های بزرگ این استان می باشد، و لقب بزرگ ترین بندر ایران را به خود اختصاص داده است. بندر عباس در زمینه های مختلفی نقش کلیدی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

از اولین ویژگی های این شهر نزدیک بودن به میادین نفت و گاز در قسمت جنوبی کشور می باشد. که می توان در این زمینه سوله پتروشیمی را یک نیاز مهم در جهت سوله سازی بندرعباس در نظر گرفت. همچنین این شهر در زمینه تولید قیر نیز علاوه بر تولیدات انواع مشتقات نفتی پیشینه بسیار خوبی دارد. خوب است بدانید بندر عباس بزرگ ترین واحد تولید قیر در خاورمیانه را دارد.

 

دومین ویژگی بزرگ شهر بندر عباس بودن در کنار خلیج فارس است، که سبب شده است صنعت شیلات و ماهیگیری نیز در این شهر بسیار پر رونق باشد، و این امر زمینه ساز ساخت سوله صنایع غذایی در بندر عباس می باشد. بسیاری از کارخانه ها در زمینه ی ساخت کنسرو و صادرات و تولید خاویار بسیار فعال می باشند، که سالانه نیز درآمد بالایی از این بخش به دست می آید. می توان در زمینه تولید محصولات غذایی، در بندر عباس سرمایه گذاری پر سودی داشت و سوله سازی بندرعباس را گسترش داد، که جدای از فراهم سازی نیاز های داخلی، میتوان آنها را به کشور های مجاور نیست صادر کرد. علاوه بر انواع آبزیان و ماهی ها که در داخل و خارج از کشور بازار تمام نشدنی دارند، می توان به عرضه مروارید در این خطه نیز اشاره ویژه کرد. به علت هوای گرم و وجود نخلستان های بسیار در این شهر از دیگر محصولات بندر عباس خرما می باشد که جز داخل به خارج از ایران نیز عرضه و صادر می شود. از این رو نیاز به ساخت سوله سردخانه خرما احساس می شود.

 

موقعیت جغرافیایی بندر عباس

همچنین موقعیت جغرافیایی بندر عباس به شکلی است که می توان آن را مانند پل ارتباطی مهمی در یک شبکه گسترده ارتباط در سطح جهانی دانست، و به سادگی می توان با ترانزیت کردن کالا به کشورهای خاورمیانه و حتی دیگر نقاط جهان از راه دریا، درآمد ارزی بسیاری را سالانه به دست آورد. می توان با ساخت سوله انبار در زمینه سوله سازی بندرعباس کمک ویژه ای به این جریان کرد. این شهر همچنین با داشتن این ویژگی های منحصر به فرد و جاذبه های گردشگری بسیار مختلفی که دارد برای توریست ها جذاب می باشد و هر ساله در چندین نوبت امکان جذب توریست و توسعه دادن صنعت گردشگری را دارا می باشد.

پیوست با امر پویای گردشگری و توریسم در شهر بندر عباس می توان امکان بروز خطرات طبیعی مانند طوفان های دریایی و زلزله را در این بندر پیش بینی کرد. در همین جهت نیاز مبرم به ساخت و احداث تعداد بالایی سوله مدیریت بحران در این شهر می باشد.

سوله سازی بندرعباس-سوله سازی بندر عباس

خصوصیات سوله سازی بندرعباس چیست؟

زمانی که می خواهیم فرایند ساخت سوله را یک منطقه آغاز کنیم می بایست به چندین بعد مختلف به صورت همزمان توجه داشت تا بتوان شاهد بهترین خروجی با بالا ترین کیفیت از پروژه بود. سه بعد استراتژیک، صنعت و جغرافیا باید مورد بررسی قرار گیرند، که در ادامه به آن ها می پردازیم.

از جهت استراتژیک این منطقه بندر عباس در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است، که از راه خلیج همیشه فارس، متصل به آب های آزاد اقیانوس است ،و می تواند از این طریق با دنیا در ارتباط باشد. و همانطور که در بالا گفته شد امکان ترانزیت کالا دارد که یک امتیاز بسیار ویژه است.

از جهت صنعتی نیز بندر عباس پتانسیل نسبتاً خوبی دارد، که با حمایت و انجام سرمایه گذاری هایی هدفمند، می توانیم شاهد رشد و توسعه ی خوب آن در دهه های آتی و همچنین احداث تعداد بالایی سوله صنعتی در این شهر باشیم.  شاید تصور اکثر مردم نسبت به صنعت بندر عباس تنها در زمینه صنعت نفت و پتروشیمی باشد، که علت آن نداشتن آگاهی و شناخت صحیح نسبت به پتانسیل بالایی که این شهر دارد، نشأت می گیرد. اما در حقیقت سوله سازی بندرعباس این قابلیت را دارد که میزبان تعداد بالایی از مشاغل مختلف باشد، که هرکدام به شکلی تأمین کننده نیازهای کلیدی و مهم در کشور می باشند.

به طور مثال اگر با دقت بیشتری به جزئیات این صنعت نگاهی بیندازیم، زمینه های بسیاری جهت فعالیت در بندر عباس وجود دارد که به طور تقریبی برای گسترش تمامی آن ها توانایی بسیار بالایی دارد. تولید انواع چسب های صنعتی، بشکه سازی، لاستیک سازی و تولید آسفالت مرغوب و غیره نمونه های بارز این صنعت می باشند.

سوله سازی بندرعباس-سوله سازی بندر عباس

از جهت طبیعت و جغرافیایی نیز بندر عباس دارای اقلیمی بسیار مناسب جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی و باغداری می باشد، و می توان به خرما، مرکبات و انواع صیفی جات به عنوان مهم ترین آنها اشاره کرد. به همین علت استان هرمزگان به عنوان بهشت کشاورزی در چهار فصل ایران شناخته شده است. که این موضوع نیز اشاره به پتانسیل بالای زراعت و کشاورزی هم جهت تأمین نیازهای بازار داخلی و هم صادرات به نقاط مختلط جهان دارد.

تماس مستقیم